Handelsbetingelser hos Vinfrafyn.dk

Handelsbetingelser 

 

Handelsbetingelser hos Kimesbjerggaard Vingaard 

 

Generelle oplysninger 

Kimesbjerggaard Vingaard 

Tåstebjerggyden 21 

5600 Faaborg 

CVR nr.:  

Telefon: 62601128 / 30286788 

E-mail: vinfrafyn@gmail.com  

 

Salg af alkohol

Alkoholiske drikkevarer med alkoholprocent på 1,2 % eller derover må ikke sælges til unge under 16 år. Alkoholiske drikkevarer med alkoholprocent på 16,5 % eller mere, må ikke sælges til unge under 18 år. Jævnfør dansk lovgivning, er det således forbudt for unge under 18 år, at købe alkoholiske drikke på www.vinfrafyn.dk. Lovgivningen kan læses ved klik på linket HER

Ved tilgang til vores hjemmeside skal bekræftes at du er over 18 år, førend du kan fortsætte med at handle i vores webshop. Ligeledes skal du bekræfte dette når du vil gennemføre dit køb. Har vi indikationer på, at en ordre er foretaget af en person under 18 år, forbeholder vi os retten til at annullere ordren. Dette begrundes med den lovgivningsmæssige hjemmel der er i forbud af salg af alkohol med procent 16,5 eller derover til børn og unge under 18 år. 

Betaling 

Vi modtager betaling med kreditkort online og Mobilepay ved vingårdsbesøg samt i vores gårdbutik. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Vælger du at booke vingårdsbesøg med betaling ved selve besøget, kan dette betales med kreditkort, Mobilepay og kontanter på stedet. Betaler du for arrangementet ved købet online, trækkes pengene først på din konto når besøget er afholdt. Ved køb af gavekort trækkes pengene med det samme, da gavekortet leveres elektronisk - automatisk til din mail efter køb. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. 

 

Levering 

Vi forsøger så vidt muligt at afsende ordrer indgået samme dag, men forventer at afsende den indenfor 1-3 hverdage. Ved særligt travle perioder, kan længere leveringstider forekomme.  

 

Reklamationsret 

I henhold til købeloven gives der 2 års reklamationsret. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale, afvigelser fra design og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hver sag afgøres altid individuelt. 

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.  
Forkert håndtering indebærer for eksempel forkert opbevaring, der kan give skade, forkert benyttelse af produktet i forhold til den tilsigtede anvendelse m.v. 
 
Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Rimelig tid defineres som at være inden for de første 14 dage, efter at varen er modtaget, eller straks efter at fejlen er opdaget. Går varen i stykker på trods af korrekt håndtering af produktet, gælder reklamationsretten.  

Vi vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Returnering skal aftales på forhånd. Der modtages ikke forsendelser pr. Efterkrav.  

Ved skade sket under transport skal du henvende dig til transportøren og håndtere sagen i fællesskab med denne. Når varen er overleveret til transportøren er varen ude af vores hænder, hvorfor ansvaret for varen derefter foreligger hos transportøren. Undersøg emballage og indhold af pakken ved levering.  

 

Refusion 

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonummer, så det aftalte beløb kan overføres til din konto. Er varen købt via vores webshop, kan vi tilbageføre penge for ordren til det kort som blev brugt til købet 

Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen. Vores e-mails behandles kun af ansatte af virksomheden, som er under tavshedspligt. 

 

Returret 

Almindelig returret 

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop, såfremt varen er hel og ubrugt. Udgifter til returnering skal du selv dække. Varen skal sendes forsvarligt retur, med samme mængde emballering som ved modtagelse. 

Digitale produkter 

Digitale produkter som gavekort gives der ikke returret på.  Ved disse bortfalder fortrydelsesretten jf. købeloven så snart købet er bekræftet, og der er adgang til det digitale produkt. 

Vingårdsbesøg 

Aftalte vingårdsbesøg kan fortrydes indtil dagen før. Ved aflysning på selve dagen for aftalt arrangement, betales et gebyr på 50 kr. pr. person som skulle have deltaget. Gebyret betales med kort, kontakt eller Mobilepay efter aftale.  

Perioden på de 14 dage regnes fra den dag; 

  • Hvor du modtager ordren. 
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveret enkeltvis eller af flere omgange. 
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om levering af varer, der består af flere partier/dele. 
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode. 

Returneringsomkostninger i forhold til fragt er købers ansvar, medmindre der vedlægges returlabels i din forsendelse. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. I pakken skal der vedlægges en kopi af ordrebekræftelsen. Vedlæg desuden en seddel med dit ordrenummer, navn, mail og tlf, således at vi kan refundere dig pengene.   

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelse om fortrydelse skal gives pr. mail. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.  

Ønsker du at sende varen retur til os, skal du kontakte os og aftale at du sender varen retur. Vi kan her desuden vejlede dig i returneringsprocessen.  

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse til os angående fortrydelsen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Du bærer risikoen for beskadigelse af varen fra tidspunktet for varens levering hos dig, og til vi har modtaget den. 

 

Varer undtaget fortrydelsesretten 

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten: 

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. 
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen. 
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering. 
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.  
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført. 
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke om, at vedkommende mister sin fortrydelsesret ved bekræftelse af køb. 
  • Sessioner som for eksempel rådgivning, coaching eller terapi, hvis minimum de første 20 minutter af sessionen er afholdt eller hvis klienten ikke er mødt op til aftalen, og ikke har aflyst mindst 24 timer forinden. 
  • Udsalgsvarer, hvor der tydeligt er blevet gjort opmærksom på, at der ikke er fortrydelsesret.  
  • Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer. 
  • Aftaler indgået på offentlig auktion. 
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt, som for eksempel fødevarer. 

 

Varens stand ved returnering 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at undersøge varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens stand og handelsmæssige værdi, når vi får varen retur. For at få hele købsbeløbet retur, er du derfor velkommen til at afprøve varen uden egentlig at tage den i brug. 

 

Tilbagebetaling 

Fortryder du dit køb, får du beløbet, du har overført til os, retur. 

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes det fra købsbeløbet.  

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet udtryk for noget andet. 

Vi tilbageholder tilbagebetalingen af beløbet, indtil vi har fået varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret varen. 

 

Klagemuligheder 

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives via Klageportalen til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. 

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.