Så vidt det er os muligt betjener vi dig gerne ud over åbningstider
Betingelser for handel hos Kimesbjerggaard Vingård – www.vinfrafyn.dk
Kimesbjerggaard Vingaard
Tåstebjerggyden 21, 5600 Fåborg
CVR nr.: 31438071
Telefon: 30286788
E-mail: kontakt@vinfrafyn.dk
Kimesbjerggaard er producent og sælger af drikkevarer med alkohol. Således følger salg heraf, regler og lovgivning på området.
Alkoholiske drikkevarer med alkoholprocent på 1,2 % eller derover må ikke sælges til unge under 16 år. Alkoholiske drikkevarer med alkoholprocent på 16,5 % eller mere, må ikke sælges til unge under 18 år. Jævnfør dansk lovgivning, er det således forbudt for unge under 16 år, at købe alkoholiske varer hos Kimesbjerggaard Vingård, mens unge under 18 år kan købe alkoholiske varer, der har en alkoholprocent under 16,5 %.
Loven kan læses ved klik på linket HER
Ved besøg i vores butik/stand/bod skal relevant ID fremvises efter forlangende. Har vi indikationer på, at et køb foretages af en person under 18 år, forbeholder vi os retten til at annullere købet hvis nødvendigt. Dette begrundes med den lovgivningsmæssige hjemmel der er i forbud af salg af alkohol med procent 16,5 eller derover til børn og unge under 18 år.
Vi modtager betaling med kreditkort og Mobilepay i butikken og til arrangementer – samt betaling med gyldige udstedte gavekort.
Betaler du for et arrangement online, trækkes pengene med det samme, da købet anses for gennemført og billetteret i selv samme ordren er lagt.
Ved køb af gavekort trækkes pengene ligeledes med det samme, da gavekortet leveres elektronisk – automatisk til din mail efter køb. Alle beløb er i DKK. danske kroner og inkl. moms.
Vi leverer ikke bestilt vin eller andre varer, medmindre der foreligger en særlig aftale. Du kan til gengæld hente bestilt vin/varer på vores adresse efter aftale.
I henhold til Købeloven gives der to års reklamationsret. Vores reklamationsret gælder for fejl, afvigelser og/eller fabrikation. Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hver sag afgøres altid individuelt.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Forkert håndtering indebærer for eksempel forkert opbevaring, der kan give skade, forkert benyttelse af produktet i forhold til den tilsigtede anvendelse m.v.
Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Rimelig tid defineres som at være inden for de første 14 dage, efter at varen er købt, eller straks efter at fejlen er opdaget. Går varen i stykker på trods af korrekt håndtering af produktet, gælder reklamationsretten.
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonummer, så det aftalte beløb kan overføres til din konto.
Oplysningerne kan sendes uden risiko pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen. Vores e-mails behandles kun af ansatte i virksomheden.
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores butik, såfremt varen er hel og ubrugt.
Perioden på de 14 dage regnes fra den dag;
Digitale produkter som gavekort som købes i butikken eller ved henvendelse via tlf eller mail, gives der ikke returret på. Ved disse bortfalder fortrydelsesretten jf. Købeloven så snart købet er bekræftet, og der er adgang til det digitale produkt. Gavekort gælder i 12 måneder fra købsdatoen. Efter perioden er gået, er gavekortet ikke længere gyldigt.
Aftalte vinsmagninger kan fortrydes indtil dagen før. Ved aflysning på selve dagen for aftalt arrangement, betales et gebyr på 50 kr. pr. person som skulle have deltaget. Gebyret betales med kort, kontant eller Mobilepay efter aftale.
OBS – Se separate handelsbetingelser for køb foretaget i vores bookingsystem Holdbar.com (nederst).
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
Nedenstående gælder for varer af ikke fødevaremæssig karakter.
For fødevarer gælder nedenstående ikke.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at undersøge varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens stand og handelsmæssige værdi, når vi får varen retur. For at få hele købsbeløbet retur, er du derfor velkommen til at afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Fortryder du dit køb, får du beløbet, du har betalt til os, retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes det fra købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet udtryk for noget andet. Vi tilbageholder tilbagebetalingen af beløbet, indtil vi har fået varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret varen.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives via Klageportalen til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Oplevelsesbillet og ordrebekræftelse sendes altid til den opgivne e-mailadresse.
Ansvaret for oplevelsesbilletten overgår til dig som forbruger på det tidspunkt, du modtager billetten.
Når du har betalt for en oplevelse, sendes oplevelsesbilletten altid til den opgivne e-mailadresse. Modtager du ikke en e-mail, bør du først undersøge, om vores e-mail er endt i din mappe for uønsket e-mail eller promoveringer. Hvis den ikke er der, kan du kontakte os direkte og få hjælp.
Ansvaret for oplevelsesbilletten overgår til dig som forbruger på det tidspunkt, du modtager billetten på e-mail, og du bør derfor hurtigst muligt kontrollere, om indholdet af e-mailen og oplevelsesbilletten stemmer overens med ordre og ordrebekræftelse.
Alle priser på Kimesbjerggaard Vingård er angivet i DKK og er inklusiv moms. Undtaget er oplevelser, som ud fra deres indhold og natur er undtaget for moms jf. momslovens regler.
Vores gavekort er et beløbsgavekort, som kan bruges som betalingsmiddel.
Vores gavekort kan ikke lægges sammen og skal således benyttes enkeltvis. Vær desuden opmærksom på, at rabatkoder ikke kan benyttes ved køb af gavekort.
Vi forbeholder os retten til at annullere ordren, såfremt dette ikke overholdes.
Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på vores hjemmeside, sociale medier, nyhedsbreve og øvrige mailudsendelser, og forbeholder os retten til at annullere ordren, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.
Hvis du vælger at aflyse
Ved mere end 48 timer til oplevelsen kan du ombooke ved at kontakte direkte. Nogle oplevelser har dog særlige regler for ombooking, fx ved oplevelser der kræver lang forberedelse, og der kan derfor være enkelte undtagelser. Dette vil fremgå under Regler og sikkerhed på oplevelsens produktside.
Ved mindre end 48 timer til oplevelsen, kan oplevelsen ikke ombookes. Vær opmærksom på, at oplevelserne ofte omfatter forberedelser, som indebærer udgifter, der skal dækkes, og du kan derfor ikke få pengene tilbage for oplevelsen.
På dagen: Hvis der er opstået noget uforudsigeligt umiddelbart før eller på dagen for oplevelsen (fx sygdom), bedes du kontakte den oplevelsesansvarlige så de ved, at du ikke deltager alligevel. Kontaktoplysningerne finder du i bookingbekræftelsen. Alternativt er du som udgangspunkt velkommen til at give din billet til anden side.
Sikkerhed og gode forhold er højeste prioritet. Derfor kan vejret nogle gange umuliggøre at afholde oplevelsen. Skulle dette ske, vil den oplevelsesansvarlige kontakte dig, så I kan finde en ny dato i fællesskab.
Hvis oplevelsesansvarlige vælger at aflyse
Vores oplevelsesansvarlige gør selvfølgelig alt for, at du kan komme ud at opleve. Dog kan uforudsete hændelser ske, fx ved sygdom, vejforhold og lignende, hvor der ikke er andet valg end aflysning. Skulle det ske, vil du blive kontaktet af den ansvarlige pr. telefon/SMS og derefter på e-mail.
Vælger den oplevelsesansvarlige at aflyse på grund af for få tilmeldte, fejl i planlægning eller lignende, så skal aflysningen ske senest 5 dage inden oplevelsesstart. Uanset hvornår aflysningen finder sted, så skal der være alternative bookingdatoer tilgængelige og er det ikke tilfældet, så har du ret til at få refunderet beløbet for din oplevelse
Ved aflysning og spørgsmål hertil er du altid velkommen til at kontakte os.
Gennem vores softwareleverandør Holdbar benytter vi SSL, og det betyder, at dine kreditkortinformationer behandles krypteret.
Betaler du med kreditkort, er du sikret mod misbrug, fordi du kan afvise en betaling igennem din bank. Derudover har du ingen selvrisiko i tilfælde af, at kreditkortet misbruges i en onlineforretning, som benytter SSL. Kimesbjerggaard Vingård benytter SSL, og det betyder, at dine kreditkortinformationer behandles krypteret.
Du bedes ankomme minimum 5 minutter før oplevelsens starttidspunkt. Ved ankomst til oplevelsen, skal du sørge for at kunne dokumentere din booking via din billet eller bookingbekræftelse.
Personlige oplysninger
Når du køber en oplevelse på Kimesbjerggaard Vingård, har vi brug for følgende oplysninger:
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Vi beder om dit telefonnummer for at kunne yde dig en god service, hvis noget uforudsigeligt sker ved levering af din ordrebekræftelse, ved forsendelse af gaveæske eller på dagen for din oplevelse.
Personoplysningerne registreres hos Kimesbjerggaard Vingård og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Har du i mellemtiden benyttet dig af din oplevelse, sletter vi de fleste af dine oplysninger 30 dage efter afholdt oplevelse eller indløsning af dit oplevelsesbevis fra den oplevelsesansvarlige. Navn og adresse skal vi fortsat opbevare i fem år ifølge bogføringsloven. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Kimesbjerggaard Vingård videregives eller sælges ikke, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret kunde hos Kimesbjerggaard Vingård har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Kimesbjerggaard Vingård via e-mail.
I forbindelse med køb gemmes identitets- og transaktionsoplysninger i henhold til den til enhver tid gældende lovgivning.
Hvis dine oplysninger er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, har du ret til at få dem berigtiget eller slettet.
Kimesbjerggaard Vingård anvender cookies med det formål at optimere websitet og gøre besøget nemt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.
Kimesbjerggaard Vingård bruger en logstatistik, som opsamler informationer, der kan give et billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet, det forlades. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Kimesbjerggaard Vingård
Ved mere end 24 timer til oplevelsen kan du ombooke ved at kontakte Kimesbjerggaard Vingård direkte. Nogle oplevelser har dog særlige regler for ombooking, fx ved oplevelser der kræver lang forberedelse, og der kan derfor være enkelte undtagelser. Dette vil fremgå under Regler og sikkerhed på oplevelsens produktside.
Ved mindre end 24 timer til oplevelsen, kan oplevelsen ikke ombookes. Vær opmærksom på, at oplevelserne ofte omfatter forberedelser, som indebærer udgifter, der skal dækkes, og du kan derfor ikke få pengene tilbage for oplevelsen.
På dagen: Hvis der er opstået noget uforudsigeligt umiddelbart før eller på dagen for oplevelsen (fx sygdom), bedes du kontakte den oplevelsesansvarlige så de ved, at du ikke deltager alligevel. Kontaktoplysningerne finder du i bookingbekræftelsen. Alternativt er du som udgangspunkt velkommen til at give din billet til anden side.
Et skønt besøg: først nød en lækker snack, som vi havde med os, derefter en meget privat og personlig rundvisning i produktionen med en helt speciel smagstur….
Fantastisk sted. Meget imødekommende personale.
Var på cykeltur og kom forbi. Superhyggeligt. Spændende at høre historien om jeres opstart. Fik lov at gå ud og smage forskellige druer.
Kirsten og Leif er vidunderlige værter. Du kan mærke, se og frem for alt smage den kærlighed, der strømmer ind i din lille og fine vingård.
Åbningstider
Maj – Oktober. Se under kontakt
Telefon (45) 30246788
Email kontakt@vinfrafyn.dk
Adresse Tåstebjerggyden 21, Horne, 5600 Faaborg